Breaking News

දෙලොවක් මැදින්



පසු කරනා විටදි බසයෙන් කොළඹහත
දුටුවෙමි සෙබළ රුව තනනා ජොගින්පථ
නොදැනිම සසල විය මඳකට මගේසිත
ගොනුකර ලියමි ඒ සිතුවිලි කවක්මත
නුඹ සාදා වැඩ නිම කළ මුල්කොටසේ
දිව යනවා නෝනා මහතුන්සතොසේ
රඳවා වයර් දෙ කැබලි දෙසවනසුව සේ
නුඹේ හදවත ගැහෙනා රිද්මයනෑසේ
අලි වැට කැඩී දින දින මිනිසුන් මියයයි
නොවසා තබන දුම්රිය මං තවබෝමයි
ඒවා නම් ඉතින් හෙමිහිට සැදියහැකියි
නුවරුන් මහත් වුනොතින් රටටමපාඩුයි
සදනා විටදි නුඹ පාසල්ගොඩනැගිලි
නිබදව වැඩෙයි මගෙ බැතිබර සිතලියලී
සදනා විටදි ලොකු අය දුවනාපේළි
හඬවා මහද බැති සිත මිය යයිවියළී
ඇස් හිස් මස් ලේ දන් දී අපිවෙනුවෙන්
දැන් තනනවා පොඩි පාරක් නොබැනමුවින්
නැතිවද හිතට දුක සබඳේ ඇත්තකියන්
නැතිව මගේ මොළයේ අවුලක්දබලන්
මුහුවී රුහිරු හා සියොලඟවැගිරවුන
ගැළුවා කඳුළු අඹු දරු නෙතනොනැවතුන
උණු ලේ කඳුළු බීලා තෙතබරිතවුන
මෙලෙකයි පොළොව සිහ ධජ කුඹුඉන්දවුන
මිය ගිය නූඹේ සොයුරන් අද මෙලොවනැත
උන් හා අපි එක ලෙස පැතු ලොවක්ඇත
කා බී නටන අපි තනනා ලොවක්ඇත
දෙලොවක් මැදින් නුඹෙ රුව බොඳවෙලාඇත



-ලසන්ත වික්‍රමසිංහ
යුතුකම සංවාද කවය
www.yuthukama.com

4 comments:

  1. කුමාර වන්නිආරච්චිDecember 30, 2013 at 1:43 AM

    කවියෙ අන්තර්ගතය ගැන නම් මට තියෙන්නේ වෙනස් අදහසක් :). මම ඕක හිතන විදිහ වෙනස්.

    මට මතක් වෙනව මමයි මගේ යාළුවෙකුයි සලාකා එකේ තේ එකක් බිබී ඉන්නකොට හවස 7 විතර..එකේ වැඩ කරන කෙල්ලො පඩි ගන්නවා. අපිට උඩ ඉදන් පෙනවා ගනන් කරනවා. පොඩි ගනන් තමා මතක. මම කිව්වා" පව් මචන්" - මගෙ යාළුවා කිව්වේ "උන්ට ජොබ් එකක් තියනව , උන් සතුටින්/දුකෙන් ඇති උන්ගෙ විදිහට උඹ නිකන් බණ නොකියා හිටපන්" :).

    අනිත් එක "ජොගින් ට්‍රක් " එකෙන් පෙන්නන්න හදන්නෙ මොකක්ද? වැලිවේරියෙත්, ජොගින් ට්‍රක් තියනවා. ඒවා අඩු වැඩි විදිහට හැමොම පාවිච්චි කරනවා.
    මෙතන ප්රශ්නෙ රණවිරුවා ඒවා හැදීමද? කවුරුන් හෝ එවා හැදීමද?
    ජොගින් ට්රැක් එක හොඳ යොදා ගැනීමක්ද කියන එකයි මට තියන අවුල.

    ඊලගට මේක ඇත්තටම වෙන දෙයක් ද? (මට ඒක ඇත්තටම හිතුන නිසා අහන්නෙ ). මොකද, නිමිත්තෙ විස්වාශනීයත්වය වැදගත්..

    ReplyDelete
  2. අයියණ්ඩියේ සත්තය මෙහි කැටුව ඇත
    මරපිය කියුවහොත් මව් වුව මැරිය යුත
    උරුමය එයයි දෛවය මේ සෙබල අත
    බොරුවට විරුය මහ ලේබල අලව ඇත

    ReplyDelete
  3. I also have the same thought when I see them working on constructions..
    But dint have nice words like yours…to express that idea..

    ReplyDelete
  4. සුදු කැස්බෑවාJanuary 15, 2014 at 2:31 PM

    ලසන්ත, මම ඔබට එකඟ නොවෙමි, ප්‍රතික්ෂේප ද නොකරමි (සන්නස්ගල වෙතින් උපුටා ගත්තකි )...
    මා ඔබට එකඟ නොවන්නේ, පශ්චාත් යුධ තත්ත්වයක දී අත්-අඩංගුවට ගත් ත්‍රස්තවාදීන් මෙන්ම ඔවුන් හා යුද්ධයේ නියැලුනු රජයේ සොල්දාදුවන් ද පුනරුත්ථාපනය කොට සමාජයට මුදා හල යුතු බව මා විශ්වාස කරන බැවිනි. මෙය නිසැකයෙන්ම දෙ-ආකාරයක පුනරුත්ථාපනයක් බව සැබවි. නමුඳු, දෙවේලේ ඔවුන් අත රැඳි ගිනි අවිය ඉවත් කොට මේසන් හැන්දක් හෝ උදැල්ලක් දීමට ප්‍රථම ඔවුන් ගේ දෑත මෙන්ම මනස ද එය දැරීමට සූදානම් කල යුතුය. මගේ අදහස නම්, අපිට (නිසි බලදාරීන් ට ) මෙය බරපතල ලෙස මග හැරී හෝ මග හැර ඇති බවයි. එම මග හැරීමේ ප්‍රතිඵල පුවත්පත් වල නිතර වාර්තා වනු ඔබත් දැක ඇති. මම ඔබව ප්‍රතික්ෂේප නොකරන්නේ මෙම සොල්දාදුවන් ගැන (ජොගින් පථ සාදන හා අනෙක් සියලු ප්‍රචණ්ඩ ක්‍රියා සිදු කරන ) මගේ හිත ද කකියන බැවිනි. ඒ අන් කිසිවක් නිසා නොව ඔවුන්ගෙන් බහුතරයක් මෙම ප්‍රචණ්ඩ මනස උරුම කර ගත්තේ අපි සැමට අ-ප්‍රචණ්ඩ රටක් උරුම කර දීමට ගොස් බව දන්නා නිසාය. කිව යුතු බොහෝ දේ ඇතත් කොමෙන්ටුව දිග වැඩි වන නිසා නවතිමි. මෙ සියල්ල අතර අපිට සතුටු විය හැක්කේ, ගෙවල් බිඳින්නට නොගොස්, කොලඹ ඇත්තන්ට බඩ අඩු කර ගන්නට ජොගින් පථ හදන්නට තරම් නිවුනු (අ-ප්‍රචණ්ඩ ) සොල්දාදුවන් අපිට තවමත් සිටින බැවිනි.

    ReplyDelete